ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
'Εκθεση «Νικόλαος Βεντούρας – Αναδρομική» στην Πινακοθήκη Δήμου Κέρκυρας
© ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΘΕΜΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

'Εκθεση «Νικόλαος Βεντούρας – Αναδρομική» στην Πινακοθήκη Δήμου Κέρκυρας

Το έργο του Ν. Βεντούρα αποτελεί τομή και σημείο αναφοράς για την ελληνική χαρακτική του 20ού αιώνα και ιδιαίτερα σημαντικό πολιτιστικό κεφάλαιο της Κέρκυρας.

Την αναδρομική έκθεση του Κερκυραίου εικαστικού Νικόλαου Βεντούρα, ο οποίος με την τέχνη του σημάδεψε τη νεοελληνική χαρακτική, φιλοξενεί η Πινακοθήκη της Κέρκυρας, στο Περιστύλιο των Παλαιών Ανακτόρων, στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, έως τις 12 Σεπτεμβρίου.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η έκθεση, η οποία εγκαινιάστηκε την Κυριακή 29 Μαΐου, παρακολουθεί την πορεία του καλλιτέχνη από τα πρώιμα ζωγραφικά έργα του, την περίοδο της μαθητείας του κοντά στον Άγγελο Γιαλλινά, μέχρι τα όψιμα χαρακτικά του, διαδρομή μέσα από την οποία καταδεικνύεται ο αδιάκοπος και συστηματικός μόχθος του δημιουργού, η εσωτερική συνέπεια της καλλιτεχνικής πορείας του και η συμπόρευσή του με τα μεγαλύτερα ρεύματα τέχνης της εποχής του.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΔΣ της Πινακοθήκης της Κέρκυρας, Μαρία Μουζακίτη, «το έργο του Ν. Βεντούρα αποτελεί τομή και σημείο αναφοράς για την ελληνική χαρακτική του 20ού αιώνα και ιδιαίτερα σημαντικό πολιτιστικό κεφάλαιο της Κέρκυρας. Η Δημοτική Πινακοθήκη, σε επιμέλεια της κ. Μαρίνας Παπασωτηρίου, επιμελήτριας της Εθνικής Πινακοθήκης, παρουσιάζει μία αντιπροσωπευτική εικόνα της καλλιτεχνικής πορείας του καλλιτέχνη με έργα και τεκμήρια από τη συλλογή της οικογένειας Βεντούρα, πολλά από τα οποία βλέπει το κοινό για πρώτη φορά».

Ο Νίκος Βεντούρας (1899-1990) γεννήθηκε στην Κέρκυρα, όπου έζησε και δούλεψε αθόρυβα για πολλά χρόνια, αθέατος από το ευρύ κοινό. Ο ίδιος δηλώνει «αυτοδίδακτος εξαιρουμένης της λιθογραφίας την οποίαν εδιδάχθην», ενώ οι συστηματικές σπουδές του γίνονται στη χημεία, γεγονός που τον βοήθησε να πειραματιστεί με τα υλικά και τους χρόνους διάβρωσης, πετυχαίνοντας με ακρίβεια να αποτυπώσει την εικόνα που είχε αποφασίσει.

Στις μεγάλες ενότητες των έργων του, όπως τα επιβλητικά Καράβια και η Κέρκυρα, γίνονται φανερές οι αναζητήσεις του, που κινούνται από την αναπαραστατικότητα μέχρι τις αφηρημένες διατυπώσεις. Παράλληλα, σε μικρότερα σύνολα έργων, όπως οι ιδιαίτερες Λιτανείες και οι γνωστοί Αστερισμοί, χειρίζεται το χρώμα, αυτονομημένο πια από τα περιγράμματα, με σαφείς εξπρεσιονιστικές διαθέσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ