ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνώνυμο ποιότητας το brand name της ελληνικής γούνας για τους Ρώσους καταναλωτές
© ΑΠΕ-ΜΠΕ. ΣΤΡΑΒΟΥ ΔΗΜΗΤΗΡΗΣ
ΘΕΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνώνυμο ποιότητας το brand name της ελληνικής γούνας για τους Ρώσους καταναλωτές

Η ιστορία της γούνας στην Καστοριά μας "ταξιδεύει" πίσω στον 14ο αιώνα, όταν, οι γουνοποιοί με το μεράκι τους και την απαράμιλλη τεχνική, κατάφεραν, σταδιακά, να καταστήσουν την περιοχή ως το κυριότερο κέντρο επεξεργασίας γούνας.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ. ΣΤΡΑΒΟΥ ΔΗΜΗΤΗΡΗΣ

H  παραγωγή και το εμπόριο ενδυμάτων γούνας αποτελεί την παραδοσιακή και σημαντικότερη  οικονομική δραστηριότητα σε όλη την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα σε όλο το νομό Καστοριάς και τη Σιάτιστα. Η επεξεργασία της γούνας υπολογίζεται ότι αρχίζει στην περιοχή γύρω στο 14ο αιώνα. Η τεχνογνωσία, η ποιότητα, το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό είναι στοιχεία κου έχουν καταστήσει την Δυτική Μακεδονία μοναδικό παραγωγικό κέντρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 60% των επιχειρήσεων στην Καστοριά και τη Σιάτιστα ειναι γουνοποιητικές επιχειρήσεις (περίπου 3.000 επιχειρήσεις).Το προσωπικό που απασχολείται άμεσα και έμμεσα από αυτές, υπολογίζεται άνω των 10.000 χιλιάδων, το 40% περίπου δηλαδή του πληθυσμού νομού Καστοριάς και του Δήμου Βοίου. Η γουνοποιία είναι, ίσως, από τους ελάχιστους κλάδους που έχουν απομείνει στη χώρα μας εντάσεως εργασίας, καθώς το 85% της επεξεργασίας του προϊόντος κατασκευάζεται στο χέρι. Ο κλάδος είναι απόλυτα εξαγωγικός, καθώς το 99% των προϊόντων εξάγονται άμεσα και έμμεσα. Από το παραπάνω ποσοστό άμεσα εξάγεται το 83% περίπου, ενώ, το υπόλοιπο 16% πωλείται σε τουρίστες τρίτων χωρών. Οι ετήσιες άμεσες εξαγωγές της τριετίας 2011-2014 κινήθηκαν μεταξύ 270-310 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μαζί με τις πωλήσεις στον τουρισμό και τις ενδοκοινοτικές πωλήσεις κυμαίνονται σε ένα σύνολο περίπου 320-350 εκατομμυρίων ευρώ. Στα παραπάνω πρέπει να συνυπολογιστούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ των εξαγωγών του κλάδου των εκτροφέων γουνοφόρων ζώων. Επιπλέον, εάν συνυπολογιστούν ο κύκλος εργασιών των λιανικών πωλήσεων σε τουρίστες τρίτων χωρών (180.000.000), ο κλάδος της γουνοποιίας πραγματοποιούσε — σε ετήσια βάση-εξαγωγές ύψους άνω των 700 εκατομυριών ευρώ. Κύριος εξαγωγικός προορισμός είναι η Ρωσία, όπου τα γουνοποιητικά προιόντα αποτελούν εδώ και χρόνια το πρώτο ελληνικό εξαγώγιμο προιόν. Η  επιδείνωση των δεικτών της ρωσικής οικονομίας ως αποτέλεσμα ανάμεσα στα άλλα και του εμπάργκο από τη Δύση,  έχουν επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις ελληνικές γουνοποιητικές επιχειρήσεις. Αποτέλεσμα αυτού ειναι οι πωλήσεις των γουνοποιητικών ειδών να έχουν κάμψη της τάξης του 80% οδηγώντας τον κλάδο σε μεγάλη αβεβαιότητα που επιδεινώνεται από το οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Παρά την οικονομική κρίση στη Ρωσία και τις πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στον κλάδο,  «οι γουνοποιητικές επιχειρήσεις επενδύουν και θα συνεχίσουν να το κάνουν ώστε να  ενισχυθεί το brand name της ελληνικής γούνας που αποτελεί συνώνυμο ποιότητας για τον ρώσο καταναλωτή» τονίζει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Γουνοποιών,  Μηνάς Κουτσουλιώτας.

«Η Διεθνή Έκθεση Γούνας, Fur Excellence in Athens, International Fur Fair, που διοργανώνουμε κάθε χρόνο συγκεντρώνει υψηλό ενδιαφέρον εμπορικών επισκεπτών από τη Ρωσία καθώς εκεί παρουσιάζονται οι νέες τάσεις της μόδας, νέα προιόντα από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου. Φέτος και παρά την κρίση περιμένουμε αντίστοιχα σημαντική επισκεψιμότητα από τη Ρωσία καθώς οι επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν προιόντα που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των Ρώσων πελατών μας», προσθέτει.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ. ΣΤΡΑΒΟΥ ΔΗΜΗΤΗΡΗΣ

Τα ελληνικά γουνοποιητικά προιόντα κυριαρχούν στις επιλογές των Ρώσων καταναλωτών καθώς είναι συνώνυμα ποιότητας και μοντέρνου σχεδιασμού σε αντίθεση με τα προιόντα από την Κίνα που είναι ο κυριότερος ανταγωνιστής των ελληνικών επιχειρήσεων στη ρωσική αγορά. «Για το λόγο αυτό και οργανώνουμε ειδικές εκδηλώσεις για νέους σχεδιαστές προκειμένου να αποτυπώσουμε και να εντάξουμε τις σύγχρονες τάσεις της μόδας αλλά και να αναδείξουμε την ελληνική παραγωγή» επισημαίνει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γούνας  Δημήτριος Κοσμίδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ