ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κακές καιρικές συνθήκες ή σφάλμα του πιλότου: Τι προκάλεσε το δυστύχημα στο Ροστόφ επί του Ντον
© Sputnik/ Sergey Pivovarov
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κακές καιρικές συνθήκες ή σφάλμα του πιλότου: Τι προκάλεσε το δυστύχημα στο Ροστόφ επί του Ντον

Στο αεροδρόμιο του Ροστόφ επί του Ντον συνετρίβη το επιβατικό Μπόϊνγκ 737-800, της εταιρίας FlyDubai, που πραγματοποιούσε τακτικές πτήσεις από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το αεροπλάνο συνετρίβη στη διάρκεια δεύτερης προσπάθειας προσγείωσης, που κράτησε πάνω από δύο ώρες, υπό κακές συνθήκες ορατότητας. Νεκροί θεωρούνται και οι 62 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 55 επιβάτες, μεταξύ των οποίων τέσσερα παιδιά και επτά μέλη του πληρώματος.

Τα συλλυπητήρια του προς τους συγγενείς όσων έχασαν τους αγαπημένους τους, εξέφρασε ο πρόεδρος της  Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν ενώ ζήτησε από τον επικεφαλής του υπουργείου Εκτάκτων Αναγκών και τον διοικητή της περιφέρειας του Ροστόφ να κάνουν ό, τι μπορούν, για να βοηθήσουν τις οικογένειες των θυμάταν.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η τραγωδία συνέβη στις 3:40 τα ξημερώματα, ώρα  Ρωσίας. Το Μπόϊνγκ 737-800 συνετρίβη αρκετά μέτρα από τον διάδρομο προσγείωσης

του αεροδρομίου στο Ροστόφ, κατά την διάρκεια της προσγείωσης με κακές συνθήκες ορατότητας. Μετά την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια προσγείωσης, το αεροσκάφος προσπάθησε για δεύτερη φορά πετώντας στον αέρα, για πάνω από δύο ώρες. Κατά την δεύτερη προσπάθεια προσγείωσης στον αεροδιάδρομο, το αεροσκάφος συγκρούστηκε στο έδαφος και έγινε κομμάτια.

Πρώτες εκδοχές

Οι διασώστες βρήκαν και παρέδωσαν για απομαγνητοφώνηση τα "μαύρα κουτιά" του αεροσκάφους, τα οποία είναι σε καλή κατάσταση. Σύμφωνα με τον επίσημο εκπρόσωπο του τμήματος της Εξεταστικής Επιτροπής που έχει συσταθεί για τα αίτια του δυστυχήματος, η διαδικασία της απομακρυπτογράφησης θα διαρκέσει από έναν έως τέσσερις μήνες.

Η Ερευνητική Επιτροπή εξετάζει τρεις βασικές εκδοχές για το τί συνέβη: τεχνική βλάβη, κακές καιρικές συνθήκες και σφάλμα του πληρώματος, δήλωσε ο εκπρόσωπος του ρωσικού τμήματος διερεύνησης των αιτιών του δυστυχήματος, Βλαντίμιρ Μάρκιν. 

Κατά την διάρκεια της προσγείωσης του Μπόινγκ οι καιρικές συνθήκες στο αεροδρόμιο του  Ροστόφ ήταν πολύ κακές: είχε θυελλώδεις ανέμους και καταρρακτώδη βροχή, σύμφωνα με πηγή του αεροδρομίου. Επιβάτες που αναχώρησαν την Παρασκευή το βράδυ από το αεροδρόμιο του Ροστόφ για την Μόσχα, επιβεβαίωσαν στο πρακτορείο RIA Novosti οτι επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι, συννεφιά με σποραδικές βροχοπτώσεις. Παρά το γεγονός αυτό, όλες οι πτήσεις πραγματοποιήθηκαν κανονικά χωρίς καμία καθυστέρηση.

Οι άσχημες καιρικές συνθήκες μπορεί να διαδραμάτισαν καίριο ρόλο στη συντριβή του αεροσκάφους, δήλωσε ο επικεφαλής της επιτροπής Μεταφορών της Κρατικής Δούμας, Γιεβγένι Μόσκβιτς. "Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο, το γεγονός οτι επί δύο ώρες έκανε κύκλους στο αέρα, καθώς και οτι άλλα αεροσκάφη κατευθύνθηκαν προς άλλα αεροδρόμια, συνηγορεί στο ότι επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι", είπε ο ρώσος αξιωματούχος. 

Στην εταιρία Flydubai δεν πιστεύουν ότι οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν την εκτέλεση της πτήσης. "Εάν ο καιρός ήταν ακατάλληλος, το αεροσκάφος δεν θα πετούσε", δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας, Γκέιτ αλ-Γκέϊτ. Παράλληλα, απέκλεισε το ενδεχόμενο έκρηξης βόμβας και επιβεβαίωσε και αυτός, οτι το αεροσκάφος ήταν καινούργιο, κατασκευής του 2011, στις 21 Ιανουαρίου είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο  και οτι ο πιλότος ήταν πολύ έμπειρος.

Διαφορετική άποψη εξέφρασε ο διοικητής της περιφέρειας του Ροστόφ, Βασίλι Γκάλουμπεφ: αναφερόμενος στους εμπειρογνώμονες είπε οτι κατά την συντριβή, κενό του αέρος έσυρε το αεροπλάνο πολύ μακριά από το κέντρο του αεροδιαδρόμου.

Αιτία της συντριβής θα μπορούσε να είναι και ο ανθρώπινος παράγοντας, δήλωσε από την πλευρά του ο εμπειρογνώμονας της αεροπορίας και αρχισυντάκτης της διαδικτυακής πύλης avia.ru, Ρομάν Γκουσάροφ. Κατ' αυτόν, το πλήρωμα μπορεί αρχικά να πήρε λάθος απόφαση να προσγειωθεί με τόσο κακές καιρικές συνθήκες, και μετά να υπέπεσε σε λάθη κατά το πιλοτάρισμα. Ο εμπειρογνώμονας εξέφρασε την άποψη, να πρότειναν στον πιλότο να κατευθυνθεί σε άλλο αεροδρόμιο, κάτι που αποτελεί κοινή πρακτική. "Εάν ο πιλότος συνειδητοποιεί ότι οι καιρικές συνθήκες είναι τέτοιες, κάτω από τις οποίες δεν θα είναι σε θέση να προσγειωθεί το αεροπλάνο, ο υπεύθυνος σίγουρα του προτείνει μία εναλλακτική να πετάξει κάπου αλλού. Η απόφαση όμως λαμβάνεται από τον ανώτερο", πρόσθεσε ο Γκουσάροφ.

"Οταν ο πιλότος ζητούσε επανειλημμένως να προσγειωθεί, ο υπεύθυνος στον πύργο ελέγχου δεν μπορούσε να μην του δώσει την άδεια, ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες, διότι τελείωναν τα καύσιμα", πρόσθεσε ο Σεργκέϊ Σατίροφ, μέλος του ομοσπονδιακού συμβουλίου και αναπληρωτής πρόεδρος της επιτροπής για την οικονομική πολιτική, αρμόδιος για θέματα μεταφορών.  

Οι υπεύθυνοι των ερευνών για τα αίτια της συντριβής κατέσχεσαν όλα τα ντοκουμέντα της πτήσης και μελετούν το σχέδιο των επιχειρήσεων του αεροδρομίου του Ροστόφ ον Ντον, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους. Μετά τον έλεγχο, η εισαγγελία θα αξιολογήσει το τί συμβαινει στις υπηρεσίες της εναέριας κυκλοφορίας, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Γενικού Εισαγγελέα Αλεξάντρ Κουρένυι.

Ερευνες για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους διεξάγει και η εσωτερική επιτροπή αεροπορίας και σύντομα θα ενταχθούν σε αυτή εμπειρογνώμονες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και την Γαλλία.

Πηγή: www.ria.ru