ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα ''σκαριά'' το εμπορικό σήμα Made in Russia
© Sputnik/Artyom Pavlov
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στα ''σκαριά'' το εμπορικό σήμα Made in Russia

Η ρωσική κυβέρνηση επεξεργάζεται το εμπορικό σήμα Made in Russia (κατασκευάσθηκε στην Ρωσία), μέσω του οποίου θα γίνεται η προώθηση των ρωσικών προϊόντων, επιχειρηματικών και πολιτιστικών, όχι μόνο εντός της χώρας, αλλά και στο εξωτερικό, όπως γράφει η εφημερίδα "Izvestia".

Η κύρια ιδέα δημιουργίας και κατοχύρωσης ενός τέτοιου σήματος, συνίσταται στο να δημιουργηθεί ένας γενικός κατάλογος, ο οποίος θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τα ρωσικά εμπορικά και πολιτιστικά "σήματα", τους εξαγωγείς και τα προϊόντα. Οι κρατικοί οργανισμοί και φορείς, συνεργάζονται στην παρούσα φάση για την δημιουργία του εν λόγω καταλόγου.

Όπως αναφέρει η ρωσική εφημερίδα, βρίσκεται υπό διαμόρφωση, η αντίληψη για την διαχείριση του έργου Made in Russia, η παρουσίαση του οποίου ενδέχεται να γίνει το Δεκέμβριο.

Επιπλέον, σύμφωνα με την εφημερίδα, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου, το οποίο συμμετέχει στην εκπόνηση του έργου που αφορά το εμπορικό σήμα, αναμένεται η δημιουργία ενός συστήματος ελέγχου όσον αφορά την προέλευση των ρωσικών προϊόντων, που θα προωθούνται στην εγχώρια και τις ξένες αγορές.

Η κυβέρνηση εξετάζει τρεις πιθανές εκδοχές που αφορούν την εκπόνηση του εν λόγω έργου για το εμπορικό σήμα. Η μια εκδοχή, συνίσταται στο να χρησιμοποιηθεί το εμπορικό σήμα Made in Russia, ως ένας κοινός φορέας εμπορικής ιδεολογίας για τους παραγωγούς και τους καταναλωτές. Παράλληλα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα προωθεί συντονισμένα τα εμπορικά προϊόντα, ενώ σχεδιάζει να αναπτύξει ένα θεσμό ονοματολογίας με τον τόπο προέλευσης των προϊόντων.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του έργου "Made in Russia", Μιχαήλ Σαντσένκοφ, «θα πρέπει να αξιοποιηθούν όλες προτάσεις που μελετάει η κυβέρνηση, καθώς η προώθηση ενός προϊόντος στο εξωτερικό και εντός της χώρας, είναι δύο διαφορετικά πράγματα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η δημιουργία περιφερειακών εμπορικών σημάτων κάτω από την ομπρέλα του ‘'Made in Russia", τα οποία θα προωθούνται στο εσωτερικό, θα αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό εργαλείο. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι αν «εστιάσουμε την προσοχή μας όχι στο ένα ενιαίο εμπορικό σήμα, αλλά σε πολλά διαφορετικά σήματα ανάλογα με τον κλάδο, τότε δεν θα έχουμε ένα αποτελεσματικό εργαλείο».

Από την πλευρά του, ο πρώτος εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ρωσικής Ένωσης Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών Αλεξάντερ Μουρίτσεφ τόνισε ότι το γενικό εμπορικό σήμα "Made in Russia" είναι ένα σημαντικό και μακροπρόθεσμο έργο. Ομως — τόνισε — μια άλλη σημαντική πτυχή που αφορά την προώθηση των εγχώριων προϊόντων είναι ότι στο σήμα πρέπει να υπάρχει και η τοπική προέλευση.

«Πρόκειται για έναν πολλά υποσχόμενο στόχο, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε μια σημαντική πτυχή, που είναι η ένδειξη της προέλευσης, εκεί δηλαδή που παράγεται το προϊόν (…) Οι καταναλωτές προσέχουν όλο και πιο πολύ τον τόπο προέλευσης του προϊόντος. Συνεπώς, στο σήμα είναι απαραίτητο να αναδεικνύεται ο ρόλος των συγκεκριμένων παραγωγών και των περιοχών στις οποίες υπάρχουν ιδιάζουσες συνθήκες», δηλώνει ο κ. Μουράτσεφ στην εφημερίδα.

Πηγή: www.ria.ru