ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Ελλάδα στο... πιάτο σας!
© ΦΩΤΟ: ALDEMAR RESORTS
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Ελλάδα στο... πιάτο σας!

Ως ένας λαός που περιστρέφεται γύρω από την ιστορία, τη φιλοσοφία και την παράδοση, η γαστρονομία δεν μπορεί παρά να αποτελεί το «δυνατό μας χαρτί». Στο πνεύμα του Ξένιου Δία, οι Έλληνες παραμένουν οι πιο φιλόξενοι και δοτικοί οικοδεσπότες!

Οι Ρώσοι είναι λάτρεις της ελληνικής κουζίνας και η δημοτικότητά της συνεχώς αυξάνεται. Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι Ρώσοι αγαπούν την ελληνική κουζίνα είναι τα φυσικά συστατικά που χρησιμοποιούνται, όπως το ελαιόλαδο, οι ελιές, η ελληνική φέτα, τα φρέσκα ψάρια και τα θαλασσινά, τονίζει, σε συνέντευξή του στο www.greece-russia2016.gr, ο σεφ του Ομίλου Aldemar Resorts Πέτρος Λαμπρινίδης που έχει διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα στους… αιθέρες για να "μυήσει" τους Ρώσους στα "μυστικά" και τις γεύσεις της ελληνικής κουζίνας μέσα από γαστρονομικές εκδηλώσεις του Ομίλου, όπως το "Greece on a Dish".

Οι επισκέπτες από τη Ρωσία αλλά και γενικότερα από όλες τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, δεν χάνουν ευκαιρία να δοκιμάζουν νέες ελληνικές γεύσεις και διαφορετικά πιάτα, υπογραμμίζει ο κ. Λαμπρινίδης και προσθέτει: "Συνήθως, (οι Ρώσοι) προτιμούν παραδοσιακές συνταγές με τοπικό χαρακτήρα, όπως ο μουσακάς, το αρνί, τα θαλασσινά, τα φρέσκα ψάρια και τα τυριά, ενώ στις προτιμήσεις τους βρίσκονται επίσης τα ορεκτικά ή συνοδευτικά, όπως το τζατζίκι και οι πίτες με γέμιση. Αρκετά δημοφιλή είναι το σουβλάκι και η ελληνική σαλάτα, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα παραδοσιακά μας γλυκά και τα φρέσκα φρούτα".

Γιατί όμως, η ανεβαίνει η δημοτικότητα της ελληνικής κουζίνας στη ρωσική αγορά; "Δεν υπάρχουν κοινά στοιχεία και ομοιότητες με την κουζίνα της Ρωσίας, κυρίως, λόγω των κλιματικών διαφορών. Όμως, κατά πάσα πιθανότητα αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι Ρώσοι προτιμούν την ελληνική κουζίνα. Πολλά ελληνικά πιάτα «μυρίζουν καλοκαίρι» και αυτό είναι κάτι που οι επισκέπτες από τη Ρωσία σίγουρα αγαπούν", εκτιμά ο κ. Λαμπρινίδης.

Ενδεικτικό δε, της ενισχυτικής τάσης που επικρατεί ως προς τη μεγαλύτερη στροφή των Ρώσων στην ελληνική κουζίνα είναι — σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη — το γεγονός ότι, πλέον, κάθε χρόνο, η ελληνική κουζίνα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής μεταξύ των Ρώσων ταξιδιωτών. Αυτό — επισημαίνει — έχει ως αποτέλεσμα την ταχεία αύξηση της ρωσικής αγοράς σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ καθιστά αναγκαία τη συνεχή προώθηση της Ελλάδα ως γαστρονομικό προορισμό.

"Ο Όμιλος Aldemar Resorts έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της κατάστασης μέσα από τη διοργάνωση μεγάλων γαστρονομικών εκδηλώσεων, όπως το Sympossio και το Greece on a Dish, σε πολλές ρωσικές πόλεις. Κύριος στόχος των εκδηλώσεων αυτών είναι η προώθηση και η προβολή της ελληνικής γαστρονομίας μέσα από την αυθεντική εμπειρία της γεύσης και της παράδοσης της Ελλάδας. Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες να αναπτυχθεί περαιτέρω και να αποτελέσει τον νούμερο ένα γαστρονομικό προορισμό της Ευρώπης, λόγω της φυσικής νοστιμιάς των ποικιλάριθμων συστατικών της σε συνδυασμό με την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της, που εκφράζονται μέσα από την ελληνική κουζίνα", τονίζει ο κ. Λαμπρινίδης.

Οσο για το τι πρέπει να γίνει ούτως ώστε η ελληνική κουζίνα να αποκτήσει μία καλύτερη θέση στη ρωσική αγορά, ο κ. Λαμπρινίδης σημειώνει ότι "δικαίως, η ελληνική κουζίνα, βασιζόμενη σε φυσικά, μη βιομηχανοποιημένα τοπικά προϊόντα και παραδοσιακές συνταγές, χαρακτηρίζεται «αυθεντική» και «μοναδική». Αυτές τις δύο πτυχές της είναι που οφείλουμε να ενισχύσουμε και να αναδείξουμε". Για την επίτευξη αυτού του στόχου — σημειώνει — "στα Aldemar Resorts, διοργανώνουμε συχνά μαθήματα μαγειρικής, κατά τη διάρκεια λειτουργίας των ξενοδοχείων μας, όπου παρουσιάζουμε στους επισκέπτες μας παραδοσιακές συνταγές με τοπικά προϊόντα, προβάλλοντας παράλληλα τη φιλοσοφία της ελληνικής κουζίνας και κάποια μικρά «νόστιμα» μυστικά της. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούμε βιωματικές εμπειρίες στους συνεργάτες, και κατ' επέκταση στους επισκέπτες μας, μέσα από τη συμμετοχή τους σε γευστικά ταξίδια που μπορούν αργότερα να μοιραστούν, ως εμπειρία, με τους ανθρώπους γύρω τους".

Πιάτα από τους Θεούς του Ολύμπου

Κυρίαρχη θέση στο τραπέζι έχει πάντα το ελληνικό κρασί με τη μακρά του ιστορία να ξεκινά από την αρχαιότητα, ως θρησκευτικό στοιχείο αφιερωμένο στον Θεό Διόνυσο. Το ελαιόλαδο κι οι ελιές είναι αδιαμφισβήτητα τα συστατικά που δεν λείπουν ποτέ από την ελληνική κουζίνα, όπως και το ελληνικό μέλι που είναι άριστης ποιότητας, και που συνοδεύει τόσο τη μαγειρική, όσο και τη ζαχαροπλαστική, σημειώνει ο κ. Λαμπρινίδης.

Από την ελληνική κουζίνα, επίσης, "δεν λείπουν τα διάφορα αρωματικά — φρέσκα ή ξερά — όπως ο δυόσμος, η ρίγανη και το θυμάρι, κι ας μην ξεχνάμε και την ντομάτα, που σε συνδυασμό με φρέσκο δυόσμο, λίγο ελαιόλαδο και σκόρδο, συνοδεύει άψογα ένα ποτήρι ούζο", αναφέρει.

Επισημαίνει δε, ότι, "τα τυριά αποτελούν σαφώς μια ιδιαίτερη κατηγορία, καθώς σε κάθε περιοχή της Ελλάδας συναντάμε διαφορετικούς τύπους τυριών: κατσικίσιο, πρόβειο, αγελαδινό, βουβαλίσιο και, φυσικά, τη δημοφιλή σε όλους ελληνική φέτα. Οι ελληνικές θάλασσες παρέχουν αφειδώς φρέσκα ψάρια, θαλασσινά και αυγοτάραχο, ενώ τα βουνά, οι πεδιάδες, ακόμη κι οι ακροθαλασσιές γεμίζουν την κουζίνα μας με άγρια χόρτα και λαχανικά. Το φρέσκο ψωμί και το παξιμάδι της Κρήτης και η ξεχωριστή μοναστηριακή κουζίνα".

© ΦΩΤΟ: ALDEMAR RESORTS

Χωριάτικη σαλάτα: Απλή, αλλά τόσο δύσκολη

Κι όμως, το ερώτημα απασχολεί μεγάλη μερίδα Ρώσων αναγνωστών της ιστοσελίδας μας. Γι' αυτό λοιπόν, ο σεφ Πέτρος Λαμπρινίδης λύνει την απορία. Ιδού λοιπόν η αυθεντική συνταγή της χωριάτικης σαλάτας:

Τα υλικά που χρειαζόμαστε είναι:

Ντομάτα, υπαίθρια, ώριμη, όχι ψυγείου

Αγγούρι

Κρεμμύδι

Πιπεριά πράσινη

Ελαιόλαδο κρύας αλέσεως

Ρίγανη ελληνική, αποξηραμένη

Κάπαρη

Ελιές

Θαλασσινό αλάτι

Ελληνική φέτα (όχι άλλο τύπο φέτας ή φετάκι και όχι άλλη ονομασία τυριού)

Αυτά είναι τα κύρια συστατικά που χρησιμοποιούμε. Οι Έλληνες καταναλώνουμε τη χωριάτικη σαλάτα μόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού διότι αυτή είναι η περίοδος που τα λαχανικά είναι φρέσκα και η φέτα έχει ωριμάσει.

Λίγα λόγια για το "Greece on a Dish"

Η καμπάνια "Greece on a Dish" αποτελεί προσωπικό στοίχημα του διευθύνοντος συμβούλου της Aldemar Resorts, Αλέξανδρου Αγγελόπουλου και συνέχεια του επιτυχημένου και μεγαλύτερου εξαγωγικού οχήματος της ελληνικής γαστρονομίας, του Sympossio, το οποίο μετράει 7 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας σε περισσότερες από 40 ευρωπαϊκές πόλεις και λειτουργεί σε πολλά επίπεδα, καθότι προωθεί τον γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας, εντός και εκτός των ξενοδοχειακών μονάδων, και παράλληλα χτίζει σχέσεις μακροχρόνιες με τους λάτρεις της Ελλάδας.

Η καμπάνια της Aldemar Resorts "Greece on a Dish" αποσκοπεί στην προβολή της ελληνικής γαστρονομικής εμπειρίας εντός και εκτός των ξενοδοχειακών μονάδων, συνδέοντας την εικόνα των πλούσιων αγαθών της ελληνικής φύσης με την εμπειρία των διακοπών. Η πρωτοβουλία αυτή, με κεντρικό μήνυμα "eat seasonal, eat fresh, eat local", καλλιεργεί την ιδέα της «καλής πρακτικής», ενισχύοντας κατά το δυνατόν τις τοπικές αγροτικές οικονομίες και αναδεικνύοντας τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τής εκάστοτε τοπικής γαστρονομικής παράδοσης. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι διακεκριμένοι Chefs του ομίλου, οι οποίοι και μαγειρεύουν μαζί με το κοινό στη μεγαλύτερη και, κατά πολλούς, καλύτερη διαδραστική μαγειρική εκδήλωση.

Πέρα από την εκδήλωση αυτή καθαυτή, που συχνά αναφέρεται ως «η κινητή έκθεση της ελληνικής γαστρονομίας και του τουρισμού», το "Greece on a Dish" συμμετέχει στις μεγαλύτερες επαγγελματικές εκθέσεις στον κόσμο που αφορούν στον τουρισμό και τον τομέα των τροφίμων και ποτών. Έχει ταξιδέψει σε Γερμανία και Γαλλία για τις εκθέσεις ANUGA και SIAL (τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων στον κόσμο), στο Βέλγιο για την έκθεση Vakantiebeurs, ενώ τον Μάρτιο του 2013 έκανε πρεμιέρα της δράσης «gaΣtronoμία@Bruxelles» — που αποτελεί μια συνεργασία του ΕΟΤ με τον ΣΕΤΕ — με σκοπό την προβολή της Κρητικής κουζίνας στο βελγικό κοινό. Παράλληλα, τα τελευταία 5 χρόνια, «ταξιδεύει» μαζί με τον ΕΟΤ στις εκθέσεις WTM και ITB, με στόχο την προβολή της ελληνικής κουζίνας στις μεγαλύτερες εκθέσεις τουρισμού.

Έχει πάρει, επίσης, μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις που κατά καιρούς διοργανώνονται από τουριστικούς πράκτορες των χωρών αυτών, σε συνεργασία με τον Όμιλο, ενώ έχει γυρίσει όλη την Ευρώπη σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους Tour Operators και επαγγελματίες του κλάδου.

Το "Greece on a Dish", ως κατεξοχήν όχημα εξωστρέφειας, στηρίζει τη δημιουργία συνεργιών για την καλύτερη προβολή της θετικής εικόνας της Ελλάδας την οποία και εκπέμπει σε κάθε δημόσια διοργάνωση στο διεθνές κοινό. Στην προσπάθειά αυτή, έχει την υποστήριξη του ΕΟΤ, του ΟΠΕ και του ΣΕΤΕ. Μαζί με το Sympossio έχουν ανοίξει το διάλογο μεταξύ προμηθευτών, παραγωγών ελληνικών προϊόντων και εξαγωγέων, καθιστώντας τα κύρια εξαγωγικά μέσα προβολής της αυθεντικής Ελλάδας.

Εύη Σοφιανού