ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρωσία: Στις πρώτες θέσεις επεξεργασίας υλικών που χρησιμοποιούνται σε υπερηχητικά αεροσκάφη
© Sputnik/Vladimir Astapkovich
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ρωσία: Στις πρώτες θέσεις επεξεργασίας υλικών που χρησιμοποιούνται σε υπερηχητικά αεροσκάφη

Η Ρωσία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις μεταξύ των χωρών που επεξεργάζονται υλικά, τα οποία χρησιμοποιούνται σε υπερηχητικές πτήσεις. Οι ρώσοι επιστήμονες ασχολούνται με την επίλυση και άλλων ζητημάτων, που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές, αναφέρει σε ανακοίνωση του, το Ίδρυμα Προηγμένων Ερευνών.

«Ένα παρόμοιο υλικό πρέπει να είναι ανθεκτικό σε θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 1500 βαθμούς Κελσίου και μάλιστα για ένα συνεχόμενο χρονικό διάστημα. Τα συνήθη υλικά, μεταξύ των οποίων και ο χάλυβας υψηλής αντοχής, σε τέτοιες θερμοκρασίες θα τηχθούν, παρότι σήμερα έχουν δημιουργηθεί σύνθετα υλικά που έχουν ως βάση τις ίνες άνθρακα. Στον τομέα της επεξεργασίας υλικών έχουν επιτευχθεί σημαντικά αποτελέσματα και η Ρωσία κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στον κόσμο», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ιδρύματος.

Ωστόσο, οι επιστήμονες πέραν της αναζήτησης νέων υλικών, πρέπει να επιλύσουν και μερικά άλλα ζητήματα. Για παράδειγμα, το αεροσκάφος πρέπει να το διευθύνεις σε ύψος 30-50 χιλιομέτρων σε συνθήκες μικρής ατμοσφαιρικής πίεσης, δηλαδή μιλάμε για μια δυναμική πτήση ενός αντικειμένου «πυρακτώσεως» όταν οι κλασσικές μέθοδοι διεύθυνσης εκ φύσεως δεν λειτουργούν.

«Τρίτος στόχος μας είναι να κατασκευάσουμε έναν κινητήρα νέας γενιάς. Σήμερα δεν υπάρχουν κινητήρες, που να μπορούν να λειτουργούν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε υπερηχητικές ταχύτητες, τουλάχιστον δεν θα πρόκειται για συνηθισμένους κινητήρες αεροσκαφών που λειτουργούν με υδρογονάνθρακες. Πριν από 20 χρόνια στην Ρωσία εμφανίσθηκαν οι σχετικές μελέτες στον τομέα αυτό κι σήμερα η παρακαταθήκη αυτή μελετάται και αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», προστίθεται στην ίδια ανακοίνωση.

Τέταρτος στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε της λειτουργία των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων ή την παραμονή των επιβατών εντός του υπερηχητικού αεροσκάφους. Σε μια θερμοκρασία που έξω από το αεροσκάφος φθάνει τους 1500 βαθμούς Κελσίου, τα συστήματα ψύξης πρέπει να είναι σε θέση να δημιουργούν στο εσωτερικό του αεροσκάφους λίγο πολύ ένα «ανθρώπινο» μικροκλίμα. Αυτό όμως απαιτεί τη δημιουργία ενός ενεργειακού συστήματος τροφοδοσίας μεγάλης ισχύος που να λειτουργεί σταθερά, επισημαίνει το Ίδρυμα στην ανακοίνωση του.

«Πέμπτος στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε στο υπερηχητικό αεροσκάφος την επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου. Σε υψηλές ταχύτητες το αεροσκάφος περιβάλλεται από ένα πλασματικό «κουκούλι», το οποίο δεν επιτρέπει στα ραδιοκύματα να διεισδύσουν ούτε στο εξωτερικό ούτε στο εσωτερικό. Το «κουκούλι» δημιουργεί ένα είδος οθόνης, ένα πλασματικό κλουβί, με συνέπεια οι κεραίες του αεροσκάφους να πρέπει να τοποθετηθούν είτε στο ουραίο τμήμα του αεροσκάφους, είτε να χρησιμοποιηθεί το πλάσμα ως αγωγός και να μετατραπεί το ίδιο σε κεραία», καταλήγει συμπερασματικά στην ανακοίνωση του το Ίδρυμα.

Παράλληλα επεσήμαναν, ότι σε περίπτωση που οι μελέτες που γίνονται για τις τεχνολογίες που σχετίζονται με τις υπερηχητικές ταχύτητες αποδειχθούν επιτυχείς, τότε θα γίνει εφικτό να μεταφέρονται άνθρωποι ή μικρά φορτία από την Ευρώπη στην Αμερική και αντίστροφα σε διάστημα μικρότερο της μιας ώρας. Εκτός των άλλων οι υπερηχητικές τεχνολογίες μπορούν να έχουν ζήτηση στον τομέα του διαστημικού τουρισμού, που θα εξασφαλίζουν την μετάβαση επιβατών από την επιφάνεια της γης σε διαστημική τροχιά και την επιστροφή τους.

Το Ίδρυμα Προηγμένων Ερευνών ιδρύθηκε το 2012 για να συνδράμει στις επιστημονικές έρευνες και μελέτες στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας. Δραστηριοποιείται σε τρεις βασικές κατευθύνσεις. Την χημική-βιολογική και ιατρική, τη φυσικο-τεχνολογική και την πληροφορική. Στα τέλη του 2015, στη δομή του Ιδρύματος εντάχθηκε το Εθνικό Κέντρο ανάπτυξης τεχνολογιών και βασικών στοιχείων ρομποτικής τεχνολογίας. Αυτή τη στιγμή το Ίδρυμα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 50 μελέτες έργων, για τις οποίες έχουν δημιουργηθεί περισσότερα από 40 εργαστήρια σε γνωστά πανεπιστήμια, Επιστημονικά και Ερευνητικά Ινστιτούτα, και μονάδες της αμυντικής βιομηχανίας.

Πηγή: www.ria.ru