Ρώσοι και Αμερικανοί φυσικοί έκαναν «αιχμηρό» το ‘νυστέρι’ υπέρηχου
© Sputnik/Varvara Gerte

Ρώσοι και Αμερικανοί φυσικοί έκαναν «αιχμηρό» το ‘νυστέρι’ υπέρηχου

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου Λομονόσοφ της Μόσχας μαζί με Αμερικανούς συναδέλφους τους, ανακάλυψαν μια νέα μέθοδο η οποία δίνει την δυνατότητα να κατασκευασθούν «νυστέρια» υπερήχων, τα οποία θα μπορούν να καταστρέψουν του καρκινικούς όγκους που υπάρχουν στο ανθρώπινο σώμα, χωρίς ανοιχτές χειρουργικές επεμβάσεις, αναφέρεται στο άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό IEEE Transactionson Ultrasonics, Ferroelectrics, and Frequency Control.

«Φοβάμαι ότι θα φανώ υπερβολική, αλλά ασφαλώς κανείς άλλος εκτός από εμάς δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα. Είναι αναγκαίο να ληφθεί υπόψη ένα πλήθος τεχνικών, ποσοτικών και καθαρά επιστημονικών λεπτομερειών, όπως και το ότι πρέπει να έχει κανείς μεγάλη εμπειρία στον τομέα αυτό. Και την εμπειρία αυτή την έχει το εργαστήριο μας» δήλωσε η Βέρα Χαχλόβα καθηγήτρια στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας.

Τα τελευταία χρόνια, φυσικοί, χημικοί, αλλά και βιολόγοι έχουν αρχίσει να μελετούν νέες μεθόδους χειρουργικών επεμβάσεων και θεραπειών, χωρίς ανοιχτές χειρουργικές επεμβάσεις που προκαλούν βλάβες στον δερματικό ιστό και τα ανθρώπινα όργανα. Για παράδειγμα, πρόσφατα, επιστήμονες δημιούργησαν νανοσωματίδια, τα οποία εισάγονται στον καρκινικό όγκο και στη συνέχεια θερμαίνονται με λέιζερ, με αποτέλεσμα να καταστρέφεται ο καρκινικός όγκος χωρίς να καταστρέφονται τα υγιή κύτταρα. Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργεί η γονιδιακή θεραπεία και δρουν τα ειδικά φάρμακα που χορηγούνται τα οποία εμποδίζουν την διεύρυνση των αγγείων εντός του όγκου και «πνίγουν» τα καρκινικά κύτταρα.

Η Χαχλόβα μαζί με τους συναδέλφους της ανακάλυψαν μια μέθοδο, με την οποία μπορούν να κάνουν το ίδιο, χρησιμοποιώντας, σε ειδικά δομημένες συχνότητες, υπέρηχους που είναι «αιχμηροί» ώστε να μπορούν να διεισδύουν σε ορισμένο βάθος του ανθρώπινου σώματος και να καταστρέφουν τα καρκινικά κύτταρα.

Οι Ρώσοι φυσικοί μαζί με τους Αμερικανούς συναδέλφους τους, έχουν μελετήσει το πώς τα ειδικά αυτά κύματα υπερήχου αλληλεπιδρούν με τον δερματικό ιστό, πώς αρχίζουν να θερμαίνονται και πώς μπορεί να κατευθύνει κανείς την έντασή τους, το «εύρος» τους και άλλες παραμέτρους ακτινοβολίας. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των υπολογισμών κατάφεραν όχι μόνο να κάνουν το νυστέρι υπερήχων «αιχμηρό» και ελεγχόμενο, αλλά και να ανακαλύψουν μια νέα μέθοδο καταστροφής καρκινικών κυττάρων.

Οι τεχνολογίες μηχανικής καταστροφής του δερματικού ιστού, κατά την άποψη της Βέρα Χαχλόβα, ανοίγουν νέες δυνατότητες στην χειρουργική με την χρήση των υπερήχων, καθώς η εφαρμογή της είναι προβλέψιμη και μπορεί να δει κανείς τα αποτελέσματά της μέσω μια απλής οθόνης. Αυτό είναι κάτι που προσφέρει την δυνατότητα να ελέγχεται το «νυστέρι» υπερήχου, να καταστρέφεται με ακρίβεια και γρήγορα ο όγκος, χωρίς να γίνεται ανοιχτή χειρουργική επέμβαση.