ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Θεματικά πάρκα: το στοίχημα της Θεσσαλονίκης
© ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΘΕΜΑ: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θεματικά πάρκα: το στοίχημα της Θεσσαλονίκης

Θα μπορούσε μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη να επενδύσει στη δημιουργία θεματικών πάρκων για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες; Ποιο είναι το στοίχημα που βάζει η ΔΕΘ-Helexpo; Οι απαντήσεις δίνονται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ-Helexpo Κυριάκο Ποζρικίδη.

Ήταν πριν από περίπου δύο χρόνια. Οι περαστικοί σήκωναν έκπληκτοι το κεφάλι βλέποντας τεράστιες «σοκολάτες» να αιωρούνται και να τοποθετούνται στην πρόσοψη του περιπτέρου ένα. Στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης η μεταμόρφωση είχε αρχίσει και αναμένονταν να ήταν η πιο "γλυκιά" έκπληξη που θα ζούσαν μικροί και μεγάλοι. Το «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας» δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 και λειτούργησε για πρώτη φορά στη διάρκεια της 79ης Διεθνούς Έκθεσης. Οι ουρές που σχηματίζονταν από τις πρώτες μέρες ήταν ενδεικτικές για τα ρεκόρ επισκεψιμότητας που θα ακολουθούσαν.

Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και τον επόμενο χρόνο στην Αθήνα, το Νοέμβριο του 2015 στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo Maroussi, όπου δημιουργήθηκε το αντίστοιχο εργοστάσιο και μουσείο σοκολάτας, καθιστώντας το εν λόγω πάρκο ως το μεγαλύτερο event της Ελλάδος για το 2015.Θα μπορούσε μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη να επενδύσει στη δημιουργία θεματικών πάρκων για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες; Ποιο είναι το στοίχημα που βάζει η ΔΕΘ-Helexpo;

«Ο τομέας των θεματικών πάρκων δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα. Η ΔΕΘ Helexpo για πρώτη φορά δημιούργησε ένα μοναδικό πάρκο με θέμα την σοκολάτα και την ιστορία της, το οποίο επισκέφθηκαν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα περισσότερα από 700.000 άτομα», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης.

Σύμφωνα με τον κ.Ποζρικίδη τα θεματικά πάρκα «μπορούν και πρέπει» να αναπτυχθούν στην χώρα μας, αφού δίνουν εναλλακτικές επιλογές ψυχαγωγίας στην παιδοκεντρική ελληνική οικογένεια, αλλά συνεισφέρουν σημαντικά και σε ένα από τα ζητούμενα της τουριστικής στρατηγικής της Ελλάδος, αυτό της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Αυτή η δυνατότητα για μια εναλλακτική μορφή ψυχαγωγίας ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην επιτυχία και το εργοστάσιο και μουσείο Σοκολάτας, όπως επισημαίνει και η υπεύθυνη δημιουργικού Βίκυ Βουρνιά. «Θεωρώ ότι η πρωτοτυπία ήταν ένα από τα σημαντικότερα συστατικά αυτής της επιτυχίας, όπως επίσης και ο τρόπος που συνδύαζε την εκπαίδευση και τη διασκέδαση για μικρούς και για μεγάλους», σημειώνει.

Ως αναγνώριση της δημιουργικής ομάδας πίσω από το εργοστάσιο και μουσείο σοκολάτας «Dream Workers» (Δημήτρης Συμεωνίδη, Βίκυ Βουρνιά, Γρηγόρης Αβανίδης) ήρθε το χρυσό βραβείο που απέσπασαν και η ανακήρυξη του εργοστασίου και μουσείου Σοκολάτας ως το Best Event στην Ελλάδα, στην Τελετή Απονομής των «Event Awards 2016», των βραβείων που για πρώτη χρονιά διοργάνωσε η Boussias Communications και το περιοδικό Marketing Week.

Επόμενο βήμα για τη ΔΕΘ Helexpo μετά την επιτυχία του «εργοστασίου και μουσείου σοκολάτας» όπως σημειώνει ο κ.Ποζρικίδης η λειτουργία του μουσείου στο εξωτερικό και να συνεισφέρει με αυτόν τον τρόπο στην εξωστρεφή εξαγωγική πολιτική της χώρας. Παράλληλα προετοιμάζει το επόμενο θεματικό πάρκο δημιουργώντας ακόμα ένα θέλγητρο επίσκεψης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Νικόλ Καζαντζίδου

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ