ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ικανοποιημένοι δηλώνουν 9 στους 10 επισκέπτες της Ελλάδας
© ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΘΕΜΑ: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ικανοποιημένοι δηλώνουν 9 στους 10 επισκέπτες της Ελλάδας

Την ικανοποίηση τους για την παραμονή τους στη χώρα μας εκφράζουν οι τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα για διακοπές με βάση έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ σχετικά με το φθινοπωρινό τουρισμό, σε 13 Πύλες Εισόδου. Η έρευνα υλοποιήθηκε μεταξύ 12-24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια: Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Καλαμάτας, Μυτιλήνης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Σαντορίνης και τρεις συνοριακούς σταθμούς: Ευζώνων, Κήπων και Προμαχώνα. Οι συμμετέχοντες ήταν άντρες και γυναίκες, σε αναλογία 52/48, ηλικίας 20-60 ετών. Το ερωτηματολόγιο ήταν διαθέσιμο σε πέντε γλώσσες: αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, γαλλικά και ρωσικά.

Από τα συμπεράσματα της Έρευνας, προκύπτει:

  • 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα πολύ καλή έως 'άριστη. Αποκλειστικά με άριστα τη βαθμολογούν οι 4 στους 10, είτε αεροπορικών πτήσεων (36%) είτε οδικής μετακίνησης (35%)
    Το 36% των αεροπορικών και το 31% των οδικών τουριστών, δηλώνει ότι η χώρα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν
  • 6 στους 10 συνολικά δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη χώρα ως προορισμό
    Πάνω από τους μισούς (54% των αεροπορικών και 56% των οδικών τουριστών) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθουν στη χώρα
  • 7 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 5 στους 10 οδικούς δηλώνουν ότι θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τη χώρα

Διαμονή

  • Ο μέσος όρος διαμονής για τους αεροπορικούς τουρίστες ήταν 8.2 ημέρες ενώ των οδικών τουριστών λιγότερο από 3 ημέρες (με ένα σημαντικό ποσοστό 47% να δηλώνει ότι έρχεται αυθημερόν πχ. για φαγητό/ ψώνια κλπ.).
  • 5 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι προτίμησαν καταλύματα 4 αστέρων και άνω, ενώ το οδικό κοινό προτιμά οικονομικότερα καταλύματα.

Λόγοι επιλογής της Ελλάδας:
Ο ήπιος καιρός, οι καλύτερες τιμές και ο λιγότερος κόσμος αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας για φθινοπωρινό προορισμό, έναντι άλλων προορισμών που θεωρούνται ανταγωνιστικοί.

  • 6 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες, αναφέρουν το δίπτυχο ήλιος/ θάλασσα και η ελληνική γαστρονομία ως βασικό πόλο έλξης στη χώρα
  • 5 στους 10 τουρίστες αναφέρουν τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά της χώρας και την αίσθηση χαλάρωσης που αποπνέει
  • 5 στους 10 οδικούς τουρίστες αναφέρουν τις αγορές και το φαγητό
  • 9 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 6 στους 10 οδικούς, επισκέφτηκαν την Ελλάδα τον Οκτώβριο καθαρά για λόγους αναψυχής
  • 1 στους 4 οδικούς τουρίστες δήλωσε ότι επισκέφθηκε τη χώρα για επαγγελματικούς λόγους Ελλάδα και Ανταγωνισμός
  • Τέσσερις (4) στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι είχαν σκεφθεί, εναλλακτικά της Ελλάδας, την Ισπανία ως προορισμό διακοπών, ωστόσο ο καιρός και οι καλύτερες τιμές αποτέλεσαν τα βασικά κίνητρα για να προτιμήσουν τη χώρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ